Każdy, kto prowadzi biznes gastronomiczny, zadaje sobie to pytanie. I nie ma znaczenia czy to duża, czy mała restauracja, bar typu fast food, food truck czy kawiarnia. Jedną z odpowiedzi jest zwiększenie wartości zamówienia przez pojedynczego klienta. Jak to zrobić? Poniżej podrzucamy kilka pomysłów.
Dosprzedaż potraw w restauracji
Każdy z nas codziennie spotyka się z wieloma technikami zwiększania sprzedaży, a jedną z nich jest dosprzedaż. Produkty umieszczone przy kasach w sklepach, czy listy polecanych produktów w koszyku sklepu internetowego, mają na celu przekonanie klientów, aby w ostatniej chwili dokupili coś więcej. Jak wprowadzić działający system dosprzedaży w restauracji? Przeczytaj, aby się dowiedzieć!
Dosprzedaż przez pracowników
Bezpośredni kontakt obsługi restauracji to duży atut w kontekście dosprzedaży. Praktycznie każda interakcja z klientem może prowadzić do zamówienia dodatkowych potraw lub dodatków.
W tym kontekście dobrze jest przeszkolić personel z technik sprzedaży i wspierania klientów w podejmowaniu decyzji. Dzięki temu każdy kontakt z klientem będzie stanowić wysoką szansę na zwiększenie wysokości końcowego zamówienia.
Jak osiągnąć maksymalne korzyści z dosprzedaży?
Zwiększanie koszyka zakupowego można prowadzić na bardzo wiele sposobów. Ten wykorzystujący czynnik ludzki ma wiele zalet, ale równie wiele wad. Każdy, kto zetknął się z prowadzeniem zespołu sprzedażowego, wie, że wdrażanie nowych zachowań u członków zespołu potrafi być trudne i nie zawsze przynosi oczekiwany efekt.
Co więcej, w trakcie przedstawiania propozycji dosprzedaży, obsługa musi w pewien sposób losować potrawę lub dodatek spośród szerokiego menu. To sprawia, że nie jest w stanie zawsze trafić w gusta klienta.
Aby osiągnąć maksymalnie wysokie wyniki dosprzedaży w restauracji, konieczne jest wyeliminowanie tych zagrożeń.
Wsparcie sprzedaży w restauracji
Wyobraź sobie, że Twój klient w momencie składania zamówienia zawsze otrzyma propozycję rozszerzenia listy zamawianych pozycji. Co więcej, otrzyma propozycję, która jest dopasowana do jego indywidualnych preferencji. Dzięki temu szansa na zakup dodatkowych potraw i dodatków znacznie wzrasta.
Jest to możliwe dzięki aplikacji Frivo. Klient, składając zamówienie w aplikacji, dostanie kilka propozycji sprzedażowych.
“Często kupowane razem”
Aplikacja wyświetli użytkownikowi pozycje z menu, które są najczęściej zamawiane razem z tymi, które są już umieszczone w koszyku klienta. To szansa na sprzedaż dodatkowych pozycji, które dobrze komponują się z przetwarzanym zamówieniem.
“Uzupełnij zamówienie o”
Moment, w którym użytkownik przechodzi do koszyka to bardzo istotny etap na ścieżce sprzedaży. Oznacza to, że klient już praktycznie podjął decyzję o zakupie. Jest to jednocześnie idealny moment na dodanie dodatkowych pozycji, do zamówienia.
Właśnie na tym etapie aplikacja pokazuje ekran z listą produktów, o które warto uzupełnić zamówienie. Dzięki temu zyskujesz możliwość dosprzedaży dodatków, napojów, przekąsek i przystawek.
“Inni zamówili także”
Warto wykorzystać wszystkie możliwe szanse na dodatkową sprzedaż. Dlatego aplikacja Frivo nawet na końcu ścieżki zakupowej, jakim jest koszyk, wyświetli użytkownikowi możliwości rozszerzenia zamówienia. Dzięki sliderowi wyświetlonemu w koszyku zyskasz jeszcze jedną szansę na zwiększenie przez użytkownika koszyka.
Nowoczesne technologie a sprzedaż w restauracji
Nowoczesne technologie wspierają dzisiaj praktycznie każdy biznes. Tak samo jest w przypadku restauracji. Zwiększanie koszyka zakupowego w postaci zamawianych potraw jest możliwe z wykorzystaniem aplikacji mobilnej Frivo. Dzięki niej nie tylko nie stracisz szansy na zwiększenie sprzedaży, ale także zaoferujesz klientowi trafnie dobrane pozycje z menu. Co więcej, propozycja zawsze będzie dopasowana do gustu klienta lub wspierana historią zamówień innych klientów. To duże usprawnienie dosprzedaży potraw. Nie czekaj, zarejestruj się już teraz!