6 funkcji, które musi posiadać aplikacja dla restauracji

Daniel ParzychDaniel Parzych

Obsługa gości lokali za pośrednictwem aplikacji mobilnych to trend, który przybiera na sile z roku na rok. Menadżerowie restauracji coraz śmielej wdrażają rozwiązania mobilne, gdyż przynoszą one wymierną korzyść w postaci większej liczby i wartości zamówień.

Jakie funkcje są niezbędne w aplikacji dla restauracji? 

Wizualizacje i zdjęcia pozycji z menu

Zadbaj o dostępność promocji. Dzięki nim skierujesz uwagę użytkowników Twojej aplikacji na pozycje, których sprzedaż jest dla Ciebie najważniejsza. Umieszczenie banneru z informacją o promocji na ekranie startowym aplikacji to skuteczna praktyka na zwiększenie zamówień promowanych opcji.

Zorganizowana ścieżka zamawiania

Prosty sposób zamawiania i płatności mobilne to zestaw funkcji, które uwielbiają użytkownicy. Proces zamawiania musi być możliwie prosty. Jeśli klienci nie muszą się zastanawiać nad kolejnymi krokami, wyciągniesz maksimum korzyści z aplikacji dla restauracji.

Program lojalnościowy

Powracający klienci to największy skarb dla restauracji. Dzięki nim zyskujesz stały napływ gości oraz bardzo duże prawdopodobieństwo poleceń. Zaplanuj, w jaki sposób chcesz nagradzać swoich gości za kolejne wizyty w lokalu. Aplikacja jest idealnym wsparciem w budowaniu lojalności.

System powiadomień

Wyślij powiadomienia o dostępnych stolikach na specjalne okazje. Jeśli przypomnisz swojemu odbiorcy na przykład o walentynkach, to w pewnym sensie wyręczysz go w szukaniu innych opcji.

Podobnie sprawa ma się z promocjami, imprezami okolicznościowymi oraz eventami. Powiadomienia są zawsze dostarczane do rąk odbiorcy. Co więcej, powiadomienia są znacznie częściej odczytywane niż wiadomości e-mail. Osiągają one nawet 80% otwarć, co jest bardzo dobrym wynikiem w porównaniu z wysyłką newsletterów.

Możliwość personalizowania potraw

Goście lokalu często posiadają własne preferencje dotyczące smaku i dodatków. Dotyczy to jednakowo tak prostych spraw, jak cukier do kawy lub dodatkowe espresso oraz wyboru dodatkowych składników, lub usunięciu niechcianych.

Personalizacja wpływa na stopień zadowolenia z wizyty w lokalu. Dzięki niej ocena Twojej restauracji wzrośnie, a to przełoży się na więcej nowych klientów.

Ekran startowy z widocznymi promocjami

Zadbaj o dostępność promocji. Potrawy, które oferujesz w akcjach promocyjnych, powinny być widoczne na pierwszy rzut oka. Łatwość wybrania promowanej pozycji sprawi, że klienci częściej zwrócą na nią uwagę i finalnie wybiorą tę właśnie opcję.

Sugestie i polecenia

Aplikacja mobilna restauracji, to idealne narzędzie do zwiększenia wartości zamówień. Dzięki sugestiom i poleceniom w aplikacji dosprzedaż stanie się znacznie skuteczniejsza. 

Alergeny i oznaczenia

Oszczędność czasu obsługi Twojego lokalu, to dodatkowa zaleta, jaką zyskasz, wdrażając aplikację. Rozbudowane informacje o potrawach oszczędzą czasu kelnerom na wyjaśnienia o zawartości alergenów w daniach.

Taki sposób działania, wpływa na zadowolenie klientów, którzy zawsze mają dostęp do kompletnych informacji.

Recenzje i opinie

Pozytywne opinie są siłą napędzającą ruch w lokalu. Za pośrednictwem aplikacji zaprosisz swoich gości do pozostawienia opinii po wizycie w lokalu. Większa liczba pozytywnych opinii to większe zainteresowanie lokalem.

Udostępnienia i social media

Udostępnij łatwą możliwość pochwalenia się wizytą w Twoim lokalu. Ludzie najczęściej dzielą się pozytywnymi doświadczeniami. W aplikacji dla restauracji udostępnisz im możliwość zrobienia tego za pomocą dwóch kliknięć. Dzięki temu więcej osób dowie się o Twoim lokalu i zawita w jego progu w przyszłości.

Przeczytaj także

Dołącz do Frivo już teraz!

Dołącz już teraz!

Ta strona używa plików Cookie

Tu możesz zapoznać się z naszą Polityką prywatności