Duże sieci restauracji nie bez przyczyny inwestują w kioski gastronomiczne. Restauracje fast food zauważyły, że można szybko podnieść obroty lokalu i zwiększyć sprzedaż bez zwiększania liczby personelu. Kioski gastronomiczne to odpowiedź na potrzeby zarówno restauracji, jak i gości. Jednak inwestycja w kiosk gastronomiczny to koszt na poziomie od kilkunastu tysięcy złotych.
Czy można zrobić kiosk gastronomiczny taniej?
Ewenement kiosków gastronomicznych
Sugerowanie się praktykami sieciówek i podpatrywanie od nich skutecznych rozwiązań jest dobrą opcją na optymalizowanie własnego biznesu. Często za tymi działaniami stoi grono specjalistów, którzy przed wdrożeniem rozwiązań badają dokładnie opłacalność takiej inwestycji.
Dziś nikt już nie podważa wartości kiosków gastronomicznych dla rozwoju lokali. Klienci szybko zrozumieli, dlaczego jest to rozwiązanie, którego dotychczas brakowało, a jednocześnie było tak bardzo potrzebne. Jednak jaką realną wartość wnoszą one w codzienną pracę personelu gastronomii i klientów?
Dostępność pełnego menu
Pomyśl o promocjach. Czy tylko one są ważne w sprzedaży? Często klienci lokali nie mają dostępu do pełnego menu lokalu, widząc jedynie promowane pozycje. Udostępnienie wszystkich pozycji menu na ekranie oraz okraszenie tego łatwym w nawigacji menu sprawiło, że goście zaczęli zamawiać więcej pozycji.
Estetyczne zdjęcia posiłków
W gastronomii klienci kupują oczami. Ciężko jest przedstawić całe menu lokalu w formie zdjęć, czy wizualizacji. Ale… jeśli mamy wyświetlacz, który przedstawia wszystkie pozycje w formie estetycznych zdjęć… to kiosk gastronomiczny często może mieć przewagę nad papierowym menu.
Wykorzystasz tę zaletę np. gdy klienci stoją w kolejce do kasy. Nie jest przypadkiem, że w zatłoczonych sieciówkach na dworcach jest mniej kas niż stoisk z ekranem dotykowym.
Szybkość zamawiania
Czas oczekiwania w kolejce to jedna z najczęstszych przyczyn rezygnacji z zamówienia. Stołujemy się coraz częściej na zewnątrz i liczba osób w restauracjach rośnie. Zaczynasz denerwować się, że przed Tobą jest jeszcze kilka osób i minie czas, aż kelner podejdzie do Ciebie.
Kioski rozładowują kolejki szybciej niż pracownicy. Zauważ, że w większych restauracjach coraz częściej kolejka nie prowadzi do zamówienia, lecz do oczekiwania na zamówienie! To zupełnie zmienia odbiór klientów i jest to jeden z najbardziej wartościowych czynników kiosków gastronomicznych.
Postrzeganie oczekiwania na zamówienie jest zupełnie innym doświadczeniem niż oczekiwanie na jego złożenie. Poza tym jest to prosty sposób na podniesienie sprzedaży i unormowanie okresowego nasilenia zamówień.
Szybkość, jaką oferuje zamawianie z ekranu, jest głównym czynnikiem, który zwiększa obroty, częstotliwość zamówień i zadowolenie gości lokalu. Kilka klików, dotknięć ekranu, błyskawiczna opłata blikiem i pozostaje tylko oczekiwać swojego zamówienia. A pozytywny efekt wzmacnia przyniesienie zamówienia do stolika. Jako restaurator możesz wykorzystać moment oczekiwania, np. oferując przekąski lub napoje.
Widoczność cen
Zamawiając niektóre pozycje w lokalu, klienci nie mają dostępu do ich cen. Tworzy to obawę, która często jest czynnikiem decydującym o rezygnacji z zamówienia. Ile razy zdarzało Ci się, że cena końcowa odbiegała od początkowej? Nikt nie lubi być przymuszany do opłaty ani nie chce poznawać cen z zaskoczenia.
Dostępność cen przy zamawianiu za pośrednictwem ekranu ułatwia podjęcie decyzji o złożeniu zamówienia. Klient widzi, co ile kosztuje, a przed opłatą otrzymuje informację o końcowej cenie.
Bezkontaktowa płatność
Świadomość prywatności wzrasta w społeczeństwie rok do roku. Dlatego możliwość samodzielnego dokonania płatności przez klientów jest kolejnym elementem wpływającym na zwiększenie sprzedaży. Wystarczy przyłożyć kartę lub telefon.
Kiosk gastronomiczny w Twojej restauracji
Zalety, jakie niesie za sobą stworzenie kiosku gastronomicznego, zdecydowanie wskazują jego wartość dla lokalu. Jednak podjęcie decyzji o poniesieniu wysokich kosztów, związanych ze wdrożeniem takiego rozwiązania w lokalu, jest trudne.
Istnieje jednak złoty środek: to alternatywa kiosku gastronomicznego, która w znacznie niższej cenie, oferuje niemalże identyczną funkcjonalność.
Kiosk gastronomiczny w kieszeni klienta
Wszystkie funkcje kiosku gastronomicznego dostępne są w aplikacji Frivo.
Dodanie Twojego lokalu do Frivo to niewielki koszt w porównaniu ze stworzeniem przestrzeni na kiosk, a wartość, jaką otrzymujesz w zamian, jest praktycznie taka sama.
Co więcej, dzięki aplikacji zyskujesz dodatkowe opcje promocji lokalu:
- powiadomisz użytkowników o nowych pozycjach w menu,
- zaprosisz na wydarzenia, koncerty, spotkania w lokalu,
- zaoferujesz zniżki tylko dla użytkowników Frivo.
To także miejsce lojalizacji klientów i dostarczania im dodatkowych wartości.
Czy ktoś już to zrobił?
Sieć sklepów Topaz rozwija już swoje lokale gastronomiczne dzięki własnej aplikacji Top Drive do pobrania ze sklepów AppStore i Google Play. To kolejne lokale, które doceniły wartość samoobsługi w zakresie zamawiania jedzenia. Jednocześnie restauracje Top Drive realizują marketing restauracji za pośrednictwem aplikacji mobilnej i znajdują przewagi takiego rozwiązania nad kioskami gastronomicznymi.
Jakie są efekty wdrożenia?
Klienci doceniają możliwość zamówienia bez oczekiwania w kolejce. Dzięki temu czekają przy stoliku, rozmawiając ze znajomymi. Taki sposób obsługi zwiększył poziom zadowolenia z wizyty w lokalu i podniósł wartość zamówień.
Czy warto postawić kiosk gastronomiczny?
Duża wartość, jaką przynoszą funkcje kiosków gastronomicznych dla lokali, jest niepodważalna. Jednak zastanów się, czy potrzebujesz samego kiosku, czy jego funkcji?
Szukając funkcji wspierających rozwój lokalu, znajdziesz je w aplikacji mobilnej, na urządzeniach, które już są w rękach Twoich klientów.
Co zrobić dalej?
Rozwijaj swój lokal z Frivo!