Case study ZaZoo Beach Bar

Daniel ParzychDaniel Parzych

Słońce, plaża, kolorowe drinki, świetna muzyka i piasek w butach. Tak jednym zdaniem można opisać ZaZoo Beach Bar. Co ciekawe, ZaZoo jest pierwszą plażą miejską we Wrocławiu, a w tym roku (2022) będzie świętować swoje już 6 urodziny. Świetnie wyposażone bary, zumba czy joga na plaży oraz muzyka na żywo w weekendy to tylko kilka atrakcji, którymi ZaZoo zachęca do odwiedzania ich częściej. Gdy ma się tak opracowany plan i ogromną społeczność zgromadzoną wokół marki, powstaje pytanie: co można zrobić lepiej?

Zazoo   Zdjecie W Tle

Jak wyglądała obsługa gości przed wdrożeniem Frivo?

Zanim ZaZoo wprowadził Frivo do swojego Beach Baru, obsługa klienta odbywała się w tradycyjny sposób. Klienci podchodzili do wybranego baru, u obsługi składali zamówienia, płacili kartą lub gotówką i po chwili otrzymywali swoje zamówione napoje. Wraz ze wzrostem popularności i ilości odwiedzających gości, kolejki do barów zaczęły robić się coraz większe. I wydawać by się mogło, że tłumy gości stojące w kolejce to nic złego, to jednak niosły za sobą szereg zagrożeń:

  • duże kolejki, to brak wzrostu sprzedaży - części gości nie będzie chciało się stać w kolejce, przez co nie złożą kolejnego zamówienia
  • część gości będzie przychodziła z własnym alkoholem, co również przełoży się na brak wzrostu sprzedaży
  • długa kolejka to mniejsze zadowolenie gości - w końcu na plażę przychodzą spędzać czas ze znajomymi, a nie w kolejce. Mniejsze zadowolenie, to niestety niższa skłonność do polecania miejsca
  • w końcu klient, który podchodził do baru, chciał zamówić drinki, których nie było w ofercie, przez co rosła irytacja innych gości

Jak wygląda obsługa gości po wdrożeniu Frivo?

Goście ZaZoo mają obecnie 2 możliwości zamawiania. Tradycyjną, oraz przez aplikację mobilną. Klienci ze swoich leżaków w swoich smartfonach wybierają z pełnego menu pozycje do zakupu i dokonują szybkiej płatności. Gdy otrzymają wiadomość PUSH podchodzą do oznaczonego miejsca i odbierają zamówienie. Taka forma składania zamówień przynosi kilka korzyści:

  • goście nie irytują się oczekiwaniem w kolejce, bo nadal spędzają czas ze znajomymi, cieszą się słońcem, piaskiem i muzyką
  • nawet osoby niekorzystające z aplikacji odczuły różnicę, bo kolejki do baru się zmniejszyły
  • część obowiązków jak np. płacenie przejęli klienci, dlatego czas obsługi jednego klienta zmniejszył się
  • realizacja zamówień przyspieszyła, bo barmanki i barmani otrzymują kompletne zamówienia, więc zostaje je tylko przygotować
  • klienci zamawiają więcej, bo mają w aplikacji całe menu, widzą zdjęcia drinków i pozycji, o których wcześniej nie wiedzieli, przez co koszyk zakupowy rośnie
  • i na koniec zadowolenie klientów rośnie, bo więcej czasu spędzają jednak na plaży, na leżaku, czy przy scenie ze znajomymi i nic ich nie omija

217527969 3850358278409633 3667987635527910488 N

Społeczność

Większość lokali swoją komunikację ze społecznością opiera na Social Mediach jak Facebook, Instagram czy zyskujący ogromną popularność TikTok. Tu jednak Beach Bar uzależniony jest od tego, czy klient zobaczy post o wydarzeniu, czy promocji. Posty również bez płatnej promocji trafiają do już obserwującej społeczności

Jak dotrzeć do nowych klientów?

Za pomocą aplikacji Frivo ZaZoo zyskało możliwość powiadamiania wszystkich użytkowników aplikacji o wydarzeniach i promocjach. 98% wysyłanych wiadomości PUSH jest otwierana, przez co skuteczność dotarcia do nowych użytkowników jest znacznie większa.

Klienci ZaZoo o Frivo

Wprowadzenie aplikacji Frivo dla klientów ZaZoo zwiększyło ich zadowolenie z pobytu i podniosło chęć rekomendowania tego miejsca znajomym. Oto co mówią klienci ZaZoo o aplikacji:

“Szybko i nowocześnie. W końcu nie stoję w kolejce do baru. Lubię to!” 

                                                                                          ~Adam, klient ZaZoo

“ZaZoo to fajne miejsce o świetnej atmosferze. Idealna miejscówka na relaks ze znajomymi. Jest bardzo duży wybór kolorowych drinków, które można zamówić przez aplikację bez stania w kolejce. Dobry ruch, bo kolejki były ogromne

                                                                                     ~Justyna, klientka ZaZoo

224181883 3884348158343978 537305530950045913 N

Podsumowanie

ZaZoo przez wprowadzenie aplikacji zauważalnie poprawiło swoje funkcjonowanie:

  • zmniejszyły się kolejki przy barze, a zwiększyły przychody
  • skrócił się czas obsługi jednego klienta, bo klienci składają zamówienia i płacą za nie w aplikacji, a dzięki temu obsługa ma więcej czasu na ważne zadania
  • przyspieszyła rotacja miejsc
  • wzrosła ilość sprzedawanych kolorowych drinków - kleinci kupują również oczami, a zdjęcia drinków zachęcają do zakupu
  • zwiększyła się ilość osób, do których docierały komunikaty o wydarzeniach i promocjach

Całość tych zmian przyczyniła się do dwóch elementów, na których zależy wszystkim właścicielom i managerom takich miejsc jak ZaZoo: wzrostu zadowolenia gości i wzrostu przychodów.

Przeczytaj także

Dołącz do Frivo już teraz!

Dołącz już teraz!

Ta strona używa plików Cookie

Tu możesz zapoznać się z naszą Polityką prywatności